KREATIVNOST IN VERBALNE SPOSOBNOSTI SLIŠEČIH ODRASLIH OTROK IZ GLUHIH DRUŽIN

Udeležili smo se Predavanja na temo »Kreativnost in verbalne sposobnosti slišečih odraslih otrok iz gluhih družin«. Predavala je magistra psihologije Tess Kovačevič, ki je raziskovala to področje v sklopu njene magistrske naloge. V raziskavi je bilo udeleženih 29 kandidatov. Njen namen je bil, da se ugotovi, kakšne so sposobnosti otrok iz gluhih družin glede na njihove vrstnike. Kandidati so se ločili na to, ali so imeli gluhe ali slišeče starše, glede na možnost verbalne komunikacije, glede na uporabo totalne komunikacije in glede na stopnjo izgube sluha staršev.

V raziskavo je bil vključen velik del tolmačev slovenskega znakovnega jezika. Kandidati so opravili teste silogizmov (logika), poznavanja tujk, nizov in ustvarjalnosti. Raziskala je dala zanimive izsledke:

  • Višji rezultati na testu silogizmov pri posameznikih, ki so imeli možnost komunikacije s slišečimi sorojenci.
  • Višji rezultat na testu verbalne sposobnosti pri posameznikih, ki so v domačem gospodinjstvu uporabljali totalno komunikacijo – obsežnejši besedni zaklad v slovenščini.
  • Višja raven ustvarjalnosti in višji rezultat na testu silogizmov pri posameznikih s starši s težjo izgubo sluha – morda boljše znanje znakovnega jezika.

 

 

Avtorica je tudi omenila, da je podobnih študij oz. materiala na tovrstne raziskave v povezavi s otroki gluhih staršev izredno malo.

Zahvaljujemo se avtorici za priložnost, da smo se lahko udeležili nadvse zanimivega predavanja na to temo.

Iskanje

+
0