Poslusanje-in-slusna-pozornost-audio-bm-slusni-aparati-svetovanje-test-sluha

POSLUŠANJE IN SLUŠNA POZORNOST

Poslušanje je en izmed temeljev razvoja jezika in komunikacije. V zgodnjem obdobju je tudi najpomembnejše sredstvo učenja. Večino stvari, ki se jih naš malček in otrok nauči, se jih nauči preko poslušanja okolice, svojih bližnjih in svojih vzgojiteljev.

Pogoja za učinkovito poslušanje sta:

  • SLUH (organsko zaznavanje zvoka okoli nas, odsotnost naglušnosti, gluhote, vnetij in drugih bolezni ušes)

  • POZORNOST (kako dolgo lahko ostanemo osredotočeni na neko aktivnost)

Otrokov sluh se začne razvijati že v času materine nosečnosti, zato ni presenetljivo, da se na zvoke odziva že novorojenček. Po rojstvu se spretnost poslušanja razvija vse od zaznavanja zvokov iz okolja (slišimo zvok bobna), prepoznavanja izvora zvoka (zvok bobna prihaja iz sosednje sobe) in ustreznega razlikovanja zvokov (zvok bobna je drugačen od zvoka zvončkov). Vse to predstavlja temelje za ustrezno zaznavanje, prepoznavanje in razlikovanje besed, zlogov in posameznih glasov.

Uspešen razvoj poslušanja v predšolskem obdobju je zelo pomemben, saj lahko vpliva na kasnejši učni uspeh otroka v šoli. Slabo poslušanje lahko vodi k slabšemu usvajanju znanja, težavam pri sledenju pouku ter težavam na področju branja in pisanja.

KAKO SPODBUJAMO POSLUŠANJE?

  • Otroku čim več beremo in pripovedujemo.
  • Skupaj z otrokom prepevamo in se učimo novih pesmi.
  • Preden se pogovarjamo z otrokom, pridobimo njegovo pozornost tako, da ga pokličemo po imenu.
  • Ko se pogovarjamo z otrokom, z njim vzpostavimo očesni kontakt.
  • Otroka poslušamo in se mu posvetimo. Damo mu dovolj časa, da se odzove na naša vprašanja in navodila.

KAKO NE SPODBUJAMO POSLUŠANJA?

  • Prekomerna izpostavljenost telefonom, tablicam, računalnikom in televiziji neugodno vpliva na razvoj pozornosti in poslušanja.

RAZVOJ POSLUŠANJA IN POZORNOSTI

DO 1. LETA

  • Otrok reagira na zvoke iz okolja in ugotavlja, od kod prihajajo. V drugi polovici prvega leta starosti ga vedno bolj pritegnejo zvočne igrače. Pozornost je zelo šibka. Otroka zlahka zmotijo zvoki in dogodki iz okolice.

OD 1. DO 2 LETA

  • Otrok je lahko pozoren na eno aktivnost, medtem pa na druge stvari iz okolice ne reagira. Zdi se, da nas otrok sploh ne sliši. Otrok v tem obdobju rad prisluhne krajšim zgodbam, pesmicam in izštevankam.

OD 2. DO 3. LETA

  • Pozornost otroka postaja vedno bolj prilagodljiva. Otrok se vse bolj odziva na nas in na druge dogodke iz okolice tudi takrat, ko se ukvarja z določeno aktivnostjo. Vedno raje posluša pogovor odraslih, sledi pa tudi nekoliko daljšim zgodbam.

OD 3. DO 4. LETA

  • Otrok se lahko hkrati ukvarja z določeno aktivnostjo ter posluša drugo osebo. Kadar posluša drugo osebo, jo mora gledati v obraz, da lahko v celoti sliši predane informacije. Pravljico lahko posluša največ 10 minut.

OD 4. DO 5. LETA

  • Otrok lahko izvaja določeno aktivnost, hkrati pa posluša tudi drugo osebo, brez da jo gleda v obraz. Posluša vedno daljše zgodbe.

OD 5. LETA DALJE

  • Otrok spretno ignorira moteče dejavnike in vzdržuje pozornost dalj časa.

Povzeto po: https://www.zd-celje.si/media/2108/zlozenka-slusna-pozornost.pdf

Jurij Globevnik
Slušni akustik
AUDIO BM slušni center Maribor
Delite s tistimi, ki bi jih vsebina utegnila zanimati. Hvaležni vam bodo. Kliknite na ikono spodaj.

Iskanje

+
0